Jak uczę?

Przede wszystkim ciekawie, zabawnie, zaskakująco i skutecznie.
Swój autorski program nauczania opieram głownie na Teorii Inteligencji Wielorakich Howarda Gardnera, która dowodzi, że każdy człowiek posiada różne typy inteligencji. Jestem głęboko przekonana o tym, że KAŻDE DZIECKO JEST ZDOLNE. Każdy ma własne talenty i zdolności, trzeba je tylko umieć odkryć i odpowiednio rozwinąć.

źródło: www.mothergoosetime.pl

 

Program Mother Goose Time, którego elementów używam na zajęciach, daje szansą na naukę języka angielskiego w sposób nowoczesny, ciekawy i pobudzający różne typy inteligencji u dzieci.

W mojej pracy łączę metody i techniki nauczania, które są według mnie najskuteczniejsze.

Elementy kinezjologii edukacyjnej dr. Paula Dennisona

„Ruch jest drzwiami do uczenia się”

- Podstawowym zadaniem jest integracja myśli i działań (idealna współpraca umysłu i ciała)
- Proste i skuteczne ćwiczenia Dennisona prowadzą do integracji obu półkul mózgu, a tym samym do rzeczywistego budowania powiązań nerwowych w mózgu, a co za tym idzie do szybszego, efektywniejszego i bezstresowego uczenia się.
- Mózg jest narządem symetrycznym, każda półkula ma inne zadania. Prawa jest odpowiedzialna za uczucia, uczenie się, percepcję przestrzeni, pamięć długotrwałą. Lewa, za myśli, analizę, widzenie szczegółów. Jeśli obie półkule współpracują harmonijnie, z łatwością uczymy się nowych rzeczy. Jeśli natomiast nie ma równowagi między półkulami, to pojawiają się różnego rodzaju zakłócenia (trudności w czytaniu, uczeniu się, wyrażaniu swoich emocji). Te zaburzenia można zlikwidować przez ruch.

Bity inteligencji Glena Domana

„Zabawa jest nauką, nauka zabawą. Im więcej zabawy, tym więcej nauki”

- Każdy wiek jest odpowiedni do nauki, ale im wcześniej zaczniemy, tym nauka będzie łatwiejsza, a rezultaty lepsze.
- Metoda polega na wielokrotnym pokazywaniu dziecku zestawów kart ze ściśle określoną treścią (jedna karta = jedna informacja/słówko)
- Metoda stosowana do utrwalenia słownictwa

 

 

Total Physical Response (TPR) - metoda, dzięki której na zajęciach jest dużo ruchu. Najpierw zapamiętujemy gest/ruch a potem powiązujemy go ze słowem.

Metoda audio-wizualna (połączenie dźwięku i obrazu), dająca lepsze efekty w zapamiętywaniu nowego słownictwa.

Drilling - rytmiczne powtarzanie prostych konstrukcji, zwrotów i zdań.

Action Songs/Rhymes - piosenki i wierszyki, których treść jest ściśle powiązana z ruchem, dzięki czemu dzieci uczą się szybciej i skuteczniej.

Story Reading - czytanie angielskich książeczek, znanych i lubianych przez dzieci na całym świecie, wzbogaca słownictwo dzieci, zaznajamia dziecko z kulturą anglojęzycznych krajów.

Dane kontaktowe

Busy Bees Angielski Dla Dzieci

tel. 691-940-284

e-mail: mkrolkarpinska@gmail.com

Wyślij wiadomość

Projekt i wykonanie: HEDEA
Busy Bees 2017 © Wszystkie prawa zastrzeżone

Ta strona wykorzystuje pliki cookies i inne podobne technologie. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w pamięci Twojego urządzenia. Zobacz szczegółowe informacje jak zarządzać plikami cookies przy użyciu swojej przeglądarki internetowej.